Hjem -> Bibliotek -> Tema -> Trimming Hagenau    
 


T r i m m i n g
K l u b b m e d l e m . H A G E N H A U . f o r t e l l e r

           
 

Trimming av CX
Vårt klubbmedlem Volker HAGENAU forteller her hva han har gjort med sin CX turbo2 ...

Kunstgrepene er som følger, i nevnte rekkefølge:

1: Anvendelse av tilsetningsmiddel til motoroljen, som reduserer indre friksjon i motoren
2: Montere kondensator-plugger
3: Montere en FuelMax magnet

 

Sparer drivstoff, øker effekten, reduserer utslipp og mer stillegående motor

- det er Volker HAGENAU's klare melding, efter å ha gjort noen enkle "grep" med sin
CX turbo2
 

Tre produkter
Basis for denne opp-spriting er tre produkter kjøpt fra Jacobs Auto-supply i Oslo:

- Tufoil
t ilsetningsmiddel

- DirectHits
kondensatorplugger

- FuelMax
magnet av Neodymium

 
1: Tufoil tilsetning 2: "Kondensatorplugg" med 3): forlenget hylse (til høire) 4: Magneten FuelMax
 
Tilsetningsmiddelet "Tufoil"

Tufoil er et tilsetningsmiddel til motoroljen, som reduserer indre friksjon i motoren eller om man vil en "overflatebehandling" som kun benytter oljen som transportmiddel uten å påvirke oljen kjemisk. Dette gir en fantastisk forbedret smøre-effekt med besparelse av drivstoff og redusert mekanisk slitasje som resultat.
En flaske på 237 ml koster et par hundre kroner og tilsettes motoroljen.
For mer informasjon, klikk her...

 
  Kodensatorplugger
Dette er egentlig en oppgraderingsenhet i form av en konden-sator som monteres på de eksisterende tennplugger og kalles "DirectHits". Enheten øker strømstyrken over plugg-gapet med dertil økende motoreffekt gjennom en forkortet utladningstid.
Motorens turtall øker momentant, og tomgangen må påregnes å justeres ned.
For mer informasjon, klikk her...

Magneten FuelMax
FuelMax består av en meget kraftig magnet, Neodymium, som har mange ganger styrken til vanlige ferro-magneter. Dog er dette ikke hemmeligheten til FuelMax alene. Patentet ligger i den spesielle resonans-frekvensen som magneten er satt opp til å produsere, og som knuser dråpene til ørsmå partikler som gjør at oksygenet får bedre kontakt med flere HC-molekyler. HAGENAU presiserer at magneten må monteres på et rustfritt metallrør, slik man i bensinbiler må kutte bensinslagen så nær motoren som mulig, erstatte ca. 10 cm av den med røret og montere magneten utenpå. Uten dette metallrør oppnås ingen effekt. HAGENAU mener at han efter kjøring i 600 km kan indikere en bensinbesparelse på 15%.
Forhandleren av magnetet foreskriver 5-20% reduksjon i forbruk av bensin (lavere for diesel) gjennom bedre blanding av luft og drivstoff.
For mer informasjon, klikk her...