|
Trimming
av CX
Vårt klubbmedlem Volker HAGENAU
forteller her hva han har gjort med sin CX turbo2 ...
Kunstgrepene er som følger, i nevnte rekkefølge:
1: Anvendelse av tilsetningsmiddel til motoroljen, som reduserer
indre friksjon i motoren
2: Montere kondensator-plugger
3: Montere en FuelMax magnet
|
|
Sparer drivstoff, øker effekten, reduserer
utslipp og mer stillegående motor
- det er Volker HAGENAU's klare melding, efter
å ha gjort noen enkle "grep" med sin
CX turbo2 |
|
Tre
produkter
Basis for denne opp-spriting er tre produkter kjøpt fra Jacobs
Auto-supply i Oslo:
- Tufoil
t ilsetningsmiddel
- DirectHits
kondensatorplugger
- FuelMax
magnet av Neodymium |
|
Kodensatorplugger
Dette er egentlig en oppgraderingsenhet i form av en konden-sator
som monteres på de eksisterende tennplugger og kalles "DirectHits".
Enheten øker strømstyrken over plugg-gapet med dertil
økende motoreffekt gjennom en forkortet utladningstid.
Motorens turtall øker momentant, og tomgangen må påregnes
å justeres ned.
For mer informasjon, klikk her...
Magneten FuelMax
FuelMax består av en meget kraftig magnet, Neodymium, som har
mange ganger styrken til vanlige ferro-magneter. Dog er dette ikke
hemmeligheten til FuelMax alene. Patentet ligger i den spesielle resonans-frekvensen
som magneten er satt opp til å produsere, og som knuser dråpene
til ørsmå partikler som gjør at oksygenet får
bedre kontakt med flere HC-molekyler. HAGENAU presiserer at magneten
må monteres på et rustfritt metallrør, slik man
i bensinbiler må kutte bensinslagen så nær motoren
som mulig, erstatte ca. 10 cm av den med røret og montere magneten
utenpå. Uten dette metallrør oppnås ingen effekt.
HAGENAU mener at han efter kjøring i 600 km kan indikere en
bensinbesparelse på 15%.
Forhandleren av magnetet foreskriver 5-20% reduksjon i forbruk av
bensin (lavere for diesel) gjennom bedre blanding av luft og drivstoff.
For mer informasjon, klikk her...
|